„Azzal, hogy ilyen precíz és hibamentes a követés, egy teljesen új üzleti modellt tudtunk megvalósítani.”

Bár az 1939-ben alapított Tisza Cipő Zrt. az elegáns női cipőtől a bakancsig mindenféle lábbelit készít, egyik legnagyobb bevételi forrását a munkavédelmi cipők jelentik. Ez a piac annyiban tér el a többitől, hogy a megrendelők nem maguknak, hanem a munkavállalóiknak választanak termékeket – így a pontos modell kiválasztásán túl nagy kérdés az is, hogy pontosan hány darab és milyen méretű cipőre lenne szükség. Ahogy a munkatársak jönnek-mennek, úgy változhat az igény, ezért könnyen alakulhat ki mérethiány annak ellenére, hogy elvben bőven van elég cipő – és akkor még nem beszéltünk arról a kérdésről, vajon hány cipő van csak elvben a raktárban, mert anélkül vitték el, hogy ezt valaki rendesen iktatta volna.

A Tisza Cipő megbízásából készített rendszerünk mindig érzékeli, amikor valaki kivesz, illetve a munkaterületre visz egy-egy cipőt. Ehhez speciális helyeken elhelyezett  tageket használ, mivel az RFID-technológiát egyébként zavarná a munkavédelmi cipőkben található fémbetét. A rendszer látja, hogy melyik cipőből mennyi van raktáron, van-e esetleg olyan méret, amiből mindegyiket használják, és ilyenkor jelez – akárcsak azokban az esetekben, amikor egy-egy cipőt annyit használtak, hogy cserélni kell. Ennek köszönhetően mindig látszik, ha egy-egy partnernél valamelyik méretből kevés van vagy sok, és a rendszer akkor is képes jelezni, ha valamelyik cipőt már annyit használták, hogy cserélni szükséges.

Bár a rendszer célja alapvetően a megfelelő cipők biztosítása volt, bevezetésekor kiderült, hogy egy sor más célra is kitűnően használható. Munkavédelmi előny például, hogy azonnal kiderül, ha valaki megfelelő cipő nélkül lépbe a munkatérbe – de olyan eset is volt, amikor ki kellett üríteni egy területet, és a rendszer mutatta meg, hogy bár ez látszólag sikerült, maradt bent még valaki.

A cipőket ózonnal tökéletesen ki tudják tisztítani, így nem probléma, ha új munkatárshoz kerülnek – vagy akár egy másik üzleti partnerhez, mert másutt van rá szükség. De a lényeg nem is ez: a precíz követés lehetővé teszi, hogy a partnereknek ne kelljen bizonytalan becslések alapján rendelni olyan cipőket, melyekre lehet, hogy semmi szükségük nem lesz pár héttel később.Az Okos Cipő követési rendszer teszi lehetővé ugyanis, hogy az ügyfelek “pay as you go” rendszerben használják a cipőket, azaz csak akkor fizessenek, amikor ténylegesen egy-egy munkatárs hordja is azokat.

Így válthatta ki a hagyományos eladást egy szolgáltatás, ami a tényleges igényre – minden munkásnak legyen megfelelő munkavédelmi cipője a cégnél – válaszol, olyan áron, ami a tényleges felhasználáshoz igazodik, ezért sokkal kevesebb kockázatot jelent a partnereknek.