MVK szerviz – RFID-alapú életciklus kezelés extrém körülmények között
Adatvezérelt technológiára specializálódott cégként hiszünk benne, hogy hosszú távon csak akkor lehet sikeres és költséghatékony egy cég, ha döntéshozói nem csupán megérzéseik alapján hoznak döntéseket, hanem a számokra, tényekre alapoznak. Az RFID-technológia elérhető áron képes átlátható viszonyokat teremteni, azonban különleges feltételek között nagy képzelőerőt és tapasztalatot igényel egy olyan rendszer megtervezése és elkészítése, amely valóban hasznos válaszokat ad a felmerülő üzleti kérdésekre.
Hogyan tettük átláthatóvá szabad szemmel meg sem különböztethető eszközök szervizelését?
A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) az ország egyik legnagyobb tömegközlekedési cége. A használt járművek jelentős része olyan részegységeket tartalmaz (generátorok, indító- motorok többféle gyártótól), melyek szabad szemmel nem megkülönböztethetők. Tehát a külső felületükön nincs sem gyári szám, sem egyéb adat, mellyel azonosítani lehetne őket. A szervizből visszaérkezett részegységről általában nem lehetett tudni, pontosan milyen alkatrészeket és miért cseréltek bennük. A célunk tehát, olyan nyilvántartás felépítése volt, mely naprakész, könnyen kezelhető, a döntéshozók számára is egyszerűen elérhető, és amelyben az egyes eszközök szempontjából releváns események (mozgás, javítás, selejtezés) historikusan is lekérdezhetők.
1 telephely, 3 szerviz, közel 150 jármű, kb. 500 részegység
Ügyfelünk projektjéhez az alábbi adottságok társultak még:
- 1 telephely, 3 szerviz, közel 150 jármű, kb. 500 részegység
- Aluldokumentált szerviztevékenység
- Extrém használati körülmények az eszközök vonatkozásában: magas hőmérséklet, fokozott fizikai igénybevétel (egyes azonosítandó eszközöket homokfúvással tisztítanak, és nem ritka, hogy 60 °C-ra is felmelegednek)
A cél tehát, hogy a vállalat számára készített rendszerünk, extrém hőmérsékleti viszonyok mellett is képes legyen nyomon követni olyan elemek életciklusát, melyek szabad szemmel egymástól meg sem különböztethetők.
A megoldás: RFID-alapú életciklus kezelés
Az életciklus követő rendszert az alábbi elemekből állítottuk össze:
- Webböngészőben elérhető alkalmazás, ami egy központi szerverre, adatbázisba menti az adatokat.
- Android alapú online mobil applikáció a műveletek helyszíni támogatására.
- Hierarchikus adatstruktúra, mely segíti az eszköz- mozgások követését, és az aktuális tárolási/használati hely meghatározását.
- Az extrém körülményeknek ellenálló, feliratozható, műgyanta bevonatú RFID tagek az eszközök számára.
- Rövidtávú, mobiltelefonra csatlakoztatható RFID olvasó 4G kapcsolaton keresztül.
A használni kívánt tageket a webes felületen, billentyűzet olvasó segítségével lehet rögzíteni a rendszerben. A mobil applikáció már csak olyan azonosítókkal dolgozik, melyeket előzőleg felvittek az adatbázisba, így az esetleges fals beolvasások – például amikor a szerelő véletlenül egy saját ruhadarabba varrt RFID taget olvasna be – elkerülhetők. Az RFID tagek és a nyomon követett eszközök egyértelmű egymáshoz rendelését, illetve a tagek esetleges cseréjét mobil applikáció támogatja.
Lépjen velünk kapcsolatba és nézzük meg együtt, az Ön cégénél mi lehet a legcélravezetőbb megoldás!