Simplexion Simplexion Simplexion Simplexion Simplexion
Minősítések
english
Aktuális híreink
2016-10-06
2015-12-17

Eredményezhet a válság különleges megoldásokat?

Személyesen azt gondolom, hogy a válság következménye minden esetben piaci átrendeződés. Egyszerűen azért, mert ha egy ideig le kell mondanunk bizonyos termékekről, szolgáltatásokról pénzügyi okok miatt, közel sem biztos, hogy az anyagi körülmények javulása egyszerű visszarendeződést okoz. Ezért, mint vállalkozás valószínűleg úgy lehet a válságra a legjobban reagálni, ha termékfejlesztést hajtunk végre.
A termékfejlesztés nem könnyű dolog. Igen jelentős pénzt emészt fel, sikertelenség esetén tönkre teheti a vállalkozást. Ezért a piaci szereplők árgus szemekkel figyelik versenytársaikat. Amint az egyikük lép, a többiek kényszerhelyzetben érzik magukat. Ezért mindegyikük nagyon hasonló megoldást jelent be. Gondoljunk csak az elmúlt hetek mobil fizetéssel kapcsolatos bejelentéseire. Szinte minden esetben egy mobil gyártóból, egy kártya társaságból és egy bankból álló konzorcium jött létre.
A nagyon hasonló megoldások alkalmazásával a szereplők leginkább azt takarítják meg, hogy igazából gondolkodniuk kellene. Ezt a tevékenységet nem is igazán tekinteném innovációnak. Persze lehetséges, hogy a válság az innovációra szánt forrásokat is megnyirbálja. Mindazonáltal mindig akad néhány szereplő, aki eddig nem látott, vagy nem is gondolt fejlesztésbe kezd. Ennek jó példája egy törökországi bank, amely azt tervezi, hogy aranytömböket fog árulni ATM automatákon keresztül. Az arany tömbök várhatóan 1.5 grammosak lesznek. A vásárlás kártyával történik, napi árfolyamon.
Lehetséges, hogy a teljesen újszerű megoldások fejlesztése esetében nagyobb a kockázat, viszont marketing szempontból hatalmas lehet a hozadék. Továbbá, ha véletlenül sikert arat az innováció hatalmas nyereséget hozhat.