Simplexion Simplexion Simplexion Simplexion Simplexion
Minősítések
english
Aktuális híreink
2016-10-06
2015-12-17

A SWIFT továbbra is meghatározó a fizetési üzenetek piacán

2011. február 23-24-i SWIFT partnertalálkozó legfontosabb üzenete minden piaci szereplő számára, hogy a SWIFT rendelkezik innovációs képességgel és fenn kívánja tartani dominanciáját a nemzetközi fizetések tekintetében. Mivel újonnan csatlakozni kívánó bankok már nem állnak nagy számban rendelkezésre (2010-ben 510 új bank csatlakozott), ezért a SWIFT az összetettebb folyamatok szabványosításában látja a továbblépés lehetőségét. Ezen összetett folyamatok szabványosításában s SWIFT szinte minden esetben végpontól végpontig gondolkodik, azaz beleérti a bank-ügyfél kommunikációt is. A SWIFT néhány éve bevezette a SWIFT for corporates szolgáltatást mellyel kifejezett sikereket ért el Európában. Jelenleg kb. 800 európai nagyvállalat SWIFT for corporates ügyfél. Mivel a vállaltok részéről a SWIFT nagy érdeklődést tapasztalt ezért bevezette a Bank Readiness Certification Programot, hogy az érdeklődők számára területi felosztásban is elérhetővé tegye a felkészült bankokat. Továbbá bevezette az EBAM (electronic bank account management) szolgáltatást, amely tulajdonképpen egy üzenet szabvány. Ennek segítségével az ügyfél és a bank közötti a szerződéseket érintő kommunikáció SWIFT üzenetekben történik. Továbbá bevezetésre került a SWIFT Secure Signature Key (3SKey), amely az elektronikus bankszámlák eléréséhez és a tranzakciók jóváhagyásához szükséges digitális aláírást központosítja. Használatával az ügyfél mindegyik számlájához ugyanazt az azonosító eszközt használhatja, illetve a bank gyakorlatilag kiszervezte a SWIFT felé a digitális aláírások menedzsmentjét. Hasonlóan jövőbe mutató fejlesztés a workers' remittance szolgáltatás, amely a SWIFT által kidolgozott komplett megoldási javaslat a mobil telefonos bankolás kialakítására. A gondolat onnan született, hogy a világban 1 milliárd bankszámla és 4 milliárd mobil telefon van. Azaz kb 3 milliárd olyan ember van, akinek nincs bankszámlája, de van mobil telefonja. Ezek az emberek elsősorban olyan vidékeken élnek, ahol nagyon alacsony a bank fiók penetráció. Viszont mindenképpen figyelemreméltó ügyfélszegmens lehet, mert ezen szolgáltatásokat elsősorban a külföldön dolgozók használják pénz hazautalásra.
Kapcsolódó termékek